Kampania na Twitterze- czy to ma sens?

twitter

Niektórzy przedsiębiorcy sami dostrzegają ogromny potencjał mediów społecznościowych i tym samym zgłaszają się do danej agencji reklamowej, aby poznać szczegóły takiego przedsięwzięcia. Innych trzeba do tego przekonywać, gdyż nie do końca są skłonni uwierzyć w to, że Facebook czy Instagram pozwoli na sensowne zyski. A jeśli nawet już mówimy o popularności w mediach społecznościowych to najczęściej chodzi nam właśnie o Facebooka. Tymczasem, warto wziąć pod lupę także i Twittera i zastanowić się, czy Twoja firma powinna mieć Twittera, co można w ten sposób zyskać i jak przeprowadzić taką właśnie kampanię.

Twitter może nam dać ogromne możliwości

Popularność tego serwisu na przestrzeni lat mocno się zwiększyła, tak jak i ilość rejestrujących się tam użytkowników. Niektóre agencje interaktywne proponują szeroko zakrojone kampanie właśnie na tym portalu, inne dołączają „obecność” na Twitterze do pakietu społecznościowego w ramach takiej promocji firmy. Tymczasem, aby rzeczywiście tutaj zaistnieć i w pełni wykorzystać potencjał tego miejsca, faktycznie trzeba się obyć z jego specyfiką, ale też mieć pomysł na to, jak zainteresować odbiorców. Zdecydowanie najgorszą z możliwych strategii jest zakładanie tutaj konto tylko po to, aby było, z ewentualnym, bardzo sporadycznym dodawaniem tutaj ogłoszeń przesyconych treściami marketingowymi. Pamiętajmy, że strona firmy na Twitterze nie do tego służy, a nachalna reklama na żadnym z portali nie da nam zadowalających efektów.

Nie liczy się ilość, a liczy się jakość

Lepiej mieć garstkę naprawdę zainteresowanych odbiorców, którzy będą przekazywali publikowane treści dalej, niż mieć cały tłum gapiów, których w praktyce zaangażowanie jest bardzo niskie. Kluczem jest więc wybranie tej najbardziej pożądanej grupy docelowej, a następnie obranie strategii generowania dla niej przekazów. Mogą to być pewne tematy do dyskusji, ale też ciekawostki, informacje branżowe- wszystko, co może być naprawdę interesujące z punktu widzenia samego odbiorcy. Jak pokazują statystyki, sama dyskusja to jednak nie wszystko. Oczywiście, ogromną wartością jest to, że firma może nawiązywać bezpośredni kontakt ze swoimi odbiorcami, może wysłuchać ich sugestii i od razu, z miejsca prezentować wprowadzane innowacje.

Jak się jednak okazuje, konto firmowe na Twitterze doskonale się sprawdza jako narzędzie do budowania świadomości marki. Nawet jeśli samo zaangażowanie odbiorców nie jest tak duże, jakbyśmy sobie tego życzyli, warto monitorować, jak duży ruch realnych użytkowników zostaje przekierowany z konta na Twitterze w kierunku posiadanej strony internetowej czy bloga. Na taką kampanię trzeba więc spojrzeć szerzej, jak na narzędzie, które może dla nas zdziałać bardzo wiele, ale być może te efekty nie będą bezpośrednio obserwowalne. Na Twitterze można też zachęcać do zapisywania się do newslettera marki, ale można też informować o akcjach promocyjnych czy eventach, których obszerniejszy opis również będzie się znajdował na naszej stronie internetowej.

Więcej informacji znajdziesz na https://brandbay.pl/twitter-konto-firmowe