Social media- jak wykorzystać ich potencjał?

social media

Media społecznościowe mają w sobie ogromny potencjał, zazwyczaj jednak, aby faktycznie się o tym przekonać, trzeba postawić na taką właśnie formę reklamy i w nią zainwestować. Prowadzeniem kampanii, która ma naprawdę sensowny budżet miesięczny, powinna się zająć agencja social media z doświadczeniem w tej właśnie tematyce. Szczegółów związanych z prowadzeniem takiej kampanii możemy szukać na stronie brandbay.pl.

Co trzeba ustalić już na początku takiej kampanii?

Na początku zazwyczaj wykonuje się ramowy projekt kampanii, w której znajdą się wszystkie jej założenia tak istotne z punktu widzenia późniejszego monitorowania efektów. Standardowo, taki projekt wykonuje agencja marketingowa po to, aby potem móc podążać według ustalonego planu. Trzeba więc określić, na jakim portalu społecznościowym prowadzona będzie kampania, a także jaki jest jej budżet. Istotny jest harmonogram prowadzonych działań, w którym należy uwzględnić częstotliwość produkowania nowych materiałów na stronę firmy na danym portalu społecznościowym.

W całym procesie bardzo ważne jest określenie kim są nasi odbiorcy, a więc użytkownicy, których najmocniej będziemy chcieli pozyskać. To ważne, gdyż całą zawartość strony oraz dodawanych materiałów trzeba dopasować właśnie do konkretnej grupy docelowej. Dzięki takiemu ukierunkowaniu treści będą one mogły być znacznie bardziej skuteczne, budzące zainteresowanie i zaangażowanie. W końcu, trzeba też określić jakie cele chcielibyśmy zrealizować za pośrednictwem kampanii, muszą jednak one zostać konkretnie zdefiniowane, aby można było je mierzyć. Po upływie konkretnego czasu będziemy bowiem chcieli porównać dostępne statystyki i stwierdzić, czy wydatek na reklamę się nam zwrócił.

Jakie statystyki warto śledzić?

Operując na przykład na portalu Facebook oczywiście mamy do dyspozycji takie statystyki jak ilość polubień lub innych reakcji na publikowane treści, ilości komentarzy, zasięgi postów lub też ilość osób obserwujących na stałe profil firmy. Są to proste statystyki w ramach portalu, które jednak dają dość złudny obraz rzeczywistości. Aby faktycznie dowiedzieć się czegoś więcej o skuteczności kampanii, dobrze jest też monitorować inne statystyki. Dobrym pomysłem jest monitorowanie, jak duży ruch unikalnych użytkowników kierowany jest z danego portalu społecznościowego do firmowej strony internetowej. Można to analizować w Google Analytics podpiętym do strony w zakładce pozyskiwanie użytkowników. Użytkownik trafiający na stronę internetową firmy wchodzi tam, gdyż jest nią zainteresowany. Po zapoznaniu się z ofertą- w szybki i prosty sposób może z niej skorzystać, jest to więc działanie bardzo pożądane z punktu widzenia przedsiębiorcy. Na tym etapie mamy już konkretne statystyki mówiące o tym, jak kampanie społecznościowe sprawdzają się w praktyce i oddziałują na sprzedaż i zainteresowanie usługami. Aby jednak te statystyki były zadowalające- kampania musi posiadać sensowny budżet i być naprawdę rzetelnie realizowana. Publikowane treści i materiały muszą odznaczać się wysoką jakością i być dla użytkowników angażujące.